Jak rozreklamować gospodarstwo |
|
Reklama gospodarstwa agroturystycznegoSamodzielne promowanie usług agroturystycznych jest bardzo trudne, dla tego też warto korzystać z pomocy organizacji rolniczych, stowarzyszeń i różnych biur podróży. Biznes będzie kwitł, gdy w promocję będą zaangażowane również centra informacji turystycznej, prasa, branżowe informatory. A więc marketingową obsługę gospodarstwa należy wyprowadzić na zewnątrz, należy outsourcować. Rolnik powinien skupić się na prowadzeniu gospodarstwa i obsłudze gości. Zyski przynoszą oczywiście goście – i ich pozyskaniem właśnie powinny się zajmować instytucje zewnętrzne. Specyfika branży nie pozwala na kosztowne ogłoszenia. Stąd też rodzi się konieczność korzystania z pomocy specjalizujących się w tym organizacji. W Polsce są to: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi [poprzez Ośrodki Doradztwa Rolniczego], Ministerstwo Transportu i Gospodarki Morskiej, Departament Turystyki (głównie poprzez władze wojewódzkie i gminne). Instytucje te nie poprzestają na jednej formie reklamy a ich różnorodność jest właśnie kluczem do sukcesu. Wyliczając wszystkie korzyści płynące z pośrednictwa biur należy wymienić: Nie można też zapominać o wadach i przy podejmowaniu decyzji o tym, czy skorzystać z oferty trzeba zastanowić się czy nie stracimy indywidualności i czy biuro będzie miało odpowiedni zasięg działania. |